Kyllä. Ehdottomasti tänään on hyvä päivä. Sain muutaman edellisen viikon aikana esiintyneet itsekontrolliongelmani vihdoinkin viime yönä päässäni järjestykseen. Helpoin tie aloittaa oman elämänsä järjestely on siivoaminen. Kun ympäristö on kunnossa, jaksaa panostaa myös itseensä. Myöskin töissä syöty epäterveellinen ja yliravitseva ruoka sai uuden kodin jostain viemäriputken mutkasta.

Kyllä, olen perfektionisti. Niin itseni kuin muidenkin suhteen. Olen kuullut tämän olevan perinnöllistä, liittyen vanhempien asenteeseen, ja siihen että kuinka he hoitavat asioitaan. Viimeisen viikon olen sananmukaisesti juossut verenmaku suussani pakoon pääni sisällä olevaa kaaosta. Kaaos on pahasta. Pitäisi aina pyrkiä olemaan hillitty ja hallittu ja olen ollut kaikkea mahdollista muuta kuin tuota. Yksi elämäni päämääristä onkin kaaoksen välttäminen kaikin mahdollisin keinoin.

Ajatukset voivat olla todella häiritseviä jos niille antaa vallan. Ne vievät koko elämäsi, josset ole varuillasi niiden suhteen. Ne ovat kuin padottu joki, joka ryöstäytyy valloilleen peittäen alleen kaiken muun. En toki voi yleistää, mutta omat ajatukseni ovat. Ja tunteet.. Niitä en halua edes ajatella. En halua että minulla on tunteet. Onnekseni olen oppinut lukitsemaan tunteeni itseni ulkopuolelle. On helpottavaa tietää, että pystyy elämään jokseenkin normaalia elämää vain kylmän logiikan varassa.